Programowanie
HTML - projektowanie struktury witryn
Wymagania wstępne: podstawowa znajomość środowiska Windows
Cena: do uzgodnienia, w zależności od liczby zgłoszeń i chętnych.
Dni /godziny: 4/20
HTML:
-
-
Struktura dokumentu
-
Elementy blokowe i tekstowe w HTML
-
Prosta strona HTML
-
Struktura dokumentu
CSS, zasady tworzenia stron WWW:
-
-
Zasady tworzenia arkuszy stylu
-
Definiowanie właściwości elementów strony
-
Zasady projektowania serwisów internetowych
-
Planowanie serwisu i nawigacji
-
Podstawowe zasady typografii, doboru grafiki i koloru
-
Publikowanie i aktualizowanie serwisu
-
Walidatory HTML i CSS
-
Zasady tworzenia arkuszy stylu
Podstawy PHP przydatne przy budowie dynamicznych stron:
-
-
Omówienie PHP pod kątem tworzenia stron dynamicznie generowanych, łatwych w modyfikacji, redukowanie kodu stron powtarzającego się
-
GET i POST
-
Omówienie PHP pod kątem tworzenia stron dynamicznie generowanych, łatwych w modyfikacji, redukowanie kodu stron powtarzającego się
JavaScript - dynamiczna zmiana strony po stronie klienta, przykłady budowy stron WWW
C++
Wymagania wstępne: Wymagania wstępne: podstawy programowania w dowolnym języku
Cena: do uzgodnienia, w zależności od liczby zgłoszeń i chętnych.
Dni /godziny: 4/20
Część 1:
-
-
Zmienne, stałe, słowa kluczowe, znaki specjalne w C++
-
Instrukcje, bloki instrukcji, operatory
-
Instrukcje warunkowe, pętle, wyboru
-
Funkcje (zwracane wartości, parametry, argumenty), deklaracja a definicja funkcji, prototyp funkcji, zmienne lokalne-globalne, funkcja jako parametr funkcji, parametry domyślne, przeciążenie funkcji, funkcja inline, rekurencja
-
Struktury
-
Zmienne, stałe, słowa kluczowe, znaki specjalne w C++
Część 2:
-
-
Programowanie zorientowane obiektowe. Tworzenie nowych typów. Pojęcie klasy (składowe prywatne, składowe publiczne), deklarowanie klasy, konwencja nazw, klasa o obiekt, dostęp do składowych klas
-
Implementowanie metod klas
-
Funkcje składowe typu const
-
Statyczne dane składowe klasy (zmienne i funkcje)
-
Konstruktor/destruktor (konstruktor domyślny, konstruktor z listą inicjalizacyjną)
-
Programowanie zorientowane obiektowe. Tworzenie nowych typów. Pojęcie klasy (składowe prywatne, składowe publiczne), deklarowanie klasy, konwencja nazw, klasa o obiekt, dostęp do składowych klas
Część 3:
-
-
Wskaźniki, użycie operatora new/delete
-
Referencje, przekazywanie argumentów funkcji przez referencję, zwracanie wartości przez referencję. Przeciążenie konstruktorów
-
Konstruktor kopiujący
-
Przeciążenie funkcje składowych
-
Funkcje zaprzyjaźnione
-
Przeciążenie operatorów. Operator przypisania
-
Konwersja typów danych. Operatory konwersji
-
Tablice obiektów. Tablice wielowymiarowe. Wskaźniki a nazwy tablic. Wskaźnik do tablic. New/delete przy alokacji wielowymiarowej. Operacje na łańcuchach znaków
-
Standardowa biblioteka wejścia/wyjścia. Strumienie danych, przestrzenie nazw
-
Wskaźniki, użycie operatora new/delete
Część 4:
-
-
Dziedziczenie. Konstruktor bazowy. Przesłanianie funkcji. Metody wirtualne
-
Polimorfizm. Dziedziczenie wielokrotne. Abstrakcyjne typy danych
-
Klasy łańcuchów
-
Szablony - wzorce klas, wzorce funkcji
-
Standardowe biblioteki wzorców
-
Wyjątki i obsługa błędów
-
Dziedziczenie. Konstruktor bazowy. Przesłanianie funkcji. Metody wirtualne
Java I - programowanie obiektowe
Wymagania wstępne: Wymagania: umiejętność programowania w C++ lub innym języku obiektowym
Cena: do uzgodnienia, w zależności od liczby zgłoszeń i chętnych.
Dni /godziny: 4/20
-
Środowisko programowania ECLIPSE, pakiet JDK
-
Cechy języka Java: konwencja kodu, operatory, instrukcje sterujące, typy danych
-
Klasy i funkcje
-
Budowa prostej aplikacji okienkowej, aplikacji konsolowej i apletu
-
Klasy i obiekty, konstruktor
-
Czas życia zmiennych, Zarządzanie pamięcią, garbage collector
-
Polimorfizm i dziedziczenie
-
Wyjątki
-
Biblioteka AWT i Swing do tworzenia aplikacji graficznych i apletu
-
Programowanie oparte o zdarzenia
-
Programowanie grafiki
-
Obsługa plików i strumieni
-
Elementy programowania sieciowego
-
Elementy programowania wielowątkowego
Java II - serwisy internetowe
Wymagania wstępne: Java I
Cena: do uzgodnienia, w zależności od liczby zgłoszeń i chętnych.
Dni /godziny: 4/20
-
Protokół HTTP
-
Projektowanie stron WWW z formularzami
-
Wprowadzenie do JavaScript. Walidacja formularzy w JavaScript
-
Serwer Tomcat
-
Serwer MySQL
-
Środowisko Eclipse
-
Tworzenie serwletu
-
Wysyłanie danych z formularza do serwletu
-
JSP
-
Współistnienie skryptów JSP i serwletów
-
JDBC
-
Przegląd mechanizmów autoryzacji w systemach internetowych
-
Użycie cookie, oraz mechanizmu sesji w Javie
-
Autoryzacja poprzez bazę danych
Redakcja:
Marta Ciabiada
Ostatnia modyfikacja:
2012-11-05 14:05:03,
Marta Ciabiada